Felanmälan
HSB Mälardalarna tfn. 010 - 303 27 00 under ordinarie arbetstid kl.8.00-16.00. Om det är något akut som inte kan vänta till nästkommande vardag, ringer ni på samma telefonnummer, men blir kopplade till väktare hos Securitas.
Ni kan även göra felanmälan digitalt via https://www.hsb.se/malardalarna/kontakt/felanmalan/ där går ni ner till Dalarna, väljer Hedslund under "Bostadsrättsförening" och fyller i era uppgifter samt vad ni vill felanmäla.
Vid en misstänkt vattenskada i din lägenhet, kontakta alltid styrelsen!
Störningar
Vad är en störning? En störning kan vara många olika saker, men det första man tänker på är förmodligen någon form av ljudstörning, t.ex. hög musik eller en granne som har fest med högljudda deltagare. Det kan även handla om lukt eller ett oacceptabelt beteende från andra boende t.ex. genom våld eller hot. Vad någon uppfattar som störande är subjektivt. Det som är störande för en person behöver inte vara det för en annan.
I första hand, tala med din granne om det som du tycker är störande. Vi bor i samma hus och ska visa hänsyn samt respektera varandra. Har du pratat med din granne och det inte har gett något resultat, kontakta styrelsen, skriftligt och gärna via mejl styrelsen.brfhedslund@outlook.com och berätta om störningen. Du ska beskriva problemet, när problemet har uppstått samt om du själv har vidtagit någon akut åtgärd.
Vid återkommande störningar så bör en s.k. störningslista fyllas i av de boende som blir störda, detta för att ha dokumentation om ärendet skulle gå vidare till en polisanmälan. Denna störningslista får du från styrelsen.